15 oktober 2008

Tentaplugg.

Så var det kört då. Mitt i tentaplugget har min kropp infekterats av något som gör att jag konstant är trött och sover som en björn i ide. Huvudet är tungt och jag orkar ingenting typ. Men blogga litegrann. Det orkar jag!

Utdrag ut tentapluggandet:
"...alltså måste motsatsen till päron vara en kotte!"
Ja inte kan det vara ett äpple iallafall? Det är ju delar av samma paradigm!
Men hur var det nu? Kan man verkligen stoppa in binära motsatsförhållanden i Barthes modell om konnotationen som form av det betecknande och myten som det betecknades innehåll? Tveksamt alltså. Så här trodde jag aldrig att jag skulle prata för ett halvår sen.

Nu ska jag brodera också. Nej det är inte en ny hobby även om jag sydde korsstygn på fritiden i högstadiet för jag tyckte det var väldigt avslappnande. Det är till kårhuset trappan lilla pr-kupp om 3 veckor. Kommer bli riktigt fint.

Inga kommentarer: