23 oktober 2008

Kom(a)-ig

Man vet att man har suttit och jobbat med skoluppgifterna för länge när man använder kortkommadot för zoomning (i Indesign) när man surfar på Firefox. Och när det inte funkar testar det andra kortkommandot för zoomning (det i Illustrator).
=situationshumor.

Men en inspirerande dag har det varit. Kursen Typografi och Layout verkar precis som jag trodde dunderkul. Bara att vår lärare spelade gammal 60-tals rockmusik under föreläsningen och visade ett bildspel på sjukt coola bilder "för inpiration" tyder ju på något. Man såg hur hela klassens ögon glänste när läraren berättade att vi ska ha workshop i två dagar där vi "inte ska sitta framför datorerna utan mer klippa och klistra". Alla sken upp ännu mer när vi fick höra om inlämningsuppgifterna. En poster till en rock/pop band låter ju inte som en särskilt tung och tråkig skoluppgift?

Annars har jag gått lite i koma idag. Suttit stilla för mycket och lyssnat på föreläsningar och framför datorn antar jag. Tur att man kan gå och slåss med Cissi då.
Vi måste ju lära oss att bråka. Vi ska ju faktiskt bli sam-boende. Fast hon är nog för stark för att jag ska våga bråka med henne.

Ja jag vet. Är för trött och lat för att leta upp eller fixa till en rolig bild. Så det får bli en från början av veckan då vi tentafirade från klockan 18. Lovisa gömmer sig och jag och Cissi kramas.

Inga kommentarer: