29 oktober 2008

Resultat!

Äntligen börjar kaoset forma något. Äntligen har allt mitt kämpande lett till ett första utkast jag faktiskt är hyfsat nöjd med. Min logga och mitt magasinuppslag börjar likna något. Jag vill inte visa något förrens det är klart, jag kan alltid ångra mig i sista sekund och ändra alltihopa. Så min första inlämningsuppgift publiceras på bloggen efter inlämningsdatum (nästa fredag).

Idag var även första dagen med kårhuset trappans lilla PR-kupp. Många nyfikna blickar och glada leenden mötte oss. Vårt portabla vardagsrum verkar vara en succé! Får se hur det går imorgon, ska försöka få upp bilder då också. Vi sitter på universitetsområdet varje lunch hela veckan ut.

Nu är det sen kväll (natt) och jag kämpar mig igenom ett avsnitt av "Shock of the new", en dokumentärserie som ligger till grund för vår kurslitteraturbok med samma namn. Kan verkligen rekommendera serien för den konstintresserade, trots att den är gjord på 80-talet med deras syn på bra tv. Kan varna för att man stör sig på den brittiska accenten hos Robert Hughes, berättaren och författaren (han drar ut på s:en alldeles för mycket, det blir nästan en viskning eller som ljudet "sch". Sjukt störande. Eller så är det jag som är trött och stör mig på småsaker. Och nu överanvänder jag paranteser igen. Suck.).
Nu blir det en halvtimme till med surrealism (en av mina absoluta favorit ismer!); Miro, Gaudi och de andra kufarna.

Sen är det verkligen dags att sova.

Inga kommentarer: