07 oktober 2008

En lång, lång dag.

Första duggan är avklarad! Fett skönt att ha det gjort.
Det blir mest plugg-snack i bloggen nu men det är ju det som rör sig i mitt huvud.

Idag har jag pluggat inför duggan från 10-13, haft dugga 13-15, föreläsning 15-17 och grupparbete 17-20.30 med boken Kunskapssociologi och frågeställningen:
Vidmakthålls eller förändras institutionerna i ett samhälle? Hur och varför? Hur påverkar reklam, politisk propaganda (även om jag är tveksam till att all politisk reklam är propaganda eller att all propaganda är politisk) och folkupplysningskampanjer (...som jag mår lite lätt illa av att bara skriva. Helt värdelöst att staten ska "informera" medborgarna. De fattar väl själva vad som rätt och fel? Lägg pengarna på lärarutbildningen istället!) vidmakthållandet/förändringen? Mycket intressant diskussion hade vi iallafall.
20.30-00.00 har jag suttit hos Elina i klassen och kollat på filmen "Being there" ("Välkommen Mr Chance" på svenska (återigen en helt värdelös svensk översättning av en filmtitel!)) som ska förklara kunskapssociologi boken bättre tydligen. Jag blev mest fundersam över slutet där han går på vatten...

= Det har varit en lång dag.

Och jag börjar fundera på om det finns en gräns för hur mycket man kan ta in. Någonstans måste man ju ändå stanna upp och processa/reflektera allt man tar in? Det kanske bara är jag som underskattar min hjärnkapacitet men det känns som om huvudet glöder av all information man tar in. Som en hjärnkamin. Eller som kaminmannen i Nile City. Killingänget har den mest brillianta humorn:

Inga kommentarer: