02 oktober 2008

Sådär då. En till dag snart avklarad!

Igår kväll var jag på möte med marknadsföringsgruppen på kårhuset (trappan). Vi brainstormade lite idéer till vår tänkta pr-kupp för trappan. Kommer bli riktigt, riktigt bra tror jag. Tog även på mig ett affisch jobb (men det blir nästa vecka).

Känns verkligen som om trappan blivit för mig vad vår nyfunna slogan säger: "Studenternas vardagsrum". Jag är där varje dag i olika ärenden nuförtiden. Men är det trevliga människor, kaffe för 5 kr och personalrabatt på luncher/middagar och i baren blir det lätt så.

Sen innan lunch har jag suttit instängd i ett litet grupprum med Cissi, Tina och Lovisa och plöjt igenom ett par kapitel i Grafisk kokbok inför duggan på måndag. Känns rastertäthet, postscript, subtraktiva/additiva kulörsystem, ICC-profiler, samplingsfaktor och spännande saker som relativ kolorimetrisk konvertering intressant så kanske du kan hjälpa mig i mitt pluggande?
Är väldigt nervös inför måndag eftersom det både är första duggan i utbildningen och mitt första test på universitetsnivå någonsin. Men vi hade faktiskt väldigt kul idag, speciellt när Lovisa insåg att man inte ta ta på sin egen pupill (pupillen är ju egentligen typ ett hål).

Visste ni att pixel står för PICture ELement?


Näe nu ska jag äta en pulversoppa och en macka (studentmat när man är lat (åh det rimmade tillochmed!)) innan det bär av mot trappan (för miljonte gången denna vecka) för det är nämligen så att Lovisa ska spela där ikväll!
Hon råkade börja spela en låt hon skrivit själv på en förfest och efter det tvingade vi henne att spela på trappan (tjejen gick artistgymnasium så hon är grymt duktig!) och tonight is the night!

Imorn blir det mer dugg-plugg och en föreläsning. Har hört rykten om att våra overaller (som egentligen är hängselbyxor) ska finnas tillgängliga på föreläsningen!

Inga kommentarer: