19 oktober 2008

Tentaångest.

Åh i fredags var en mysig kväll. Knytis-svullar kväll med gänget i Norrköping. Vi hade muffins, brie ost & kex, godis, chips, glass och såklart lite vin och öl. Vi tyckte definitivt vi var värda det framför idol och mitt supernintendo efter en veckas hårt tentapluggande. Snart är det över. IMORGON är det tenta. I en matsal. Himla skumt egentligen. I en matsal alltså. Inte tentan i sig. Det ska nog gå bra. Hoppas jag. Kan nog inte proppa in så mycket mer i mitt huvud längre.

Sista föreläsningen med favoritföreläsaren Carina Milde är över. Hon har berättat om 1900-tals konst och allt skumt runt omkring den. Som den hobby-pretto-kultur nörden jag är så har jag älskat hennes föreläsningar och sugit åt mig allt. Alla de där besöken på moderna museet har gett någonting. Många av mina favoritkonstnärer och konstverk där är sånt vi ska lära oss om nu. Som Rauschenberg, Yves Klein, Miró men framförallt Salvador Dali!
Min absoluta favorit vars "Metamorphosis of narcissus" från 1937 numera hänger ovanför min säng, vackert inramad och importerad från Barcelona.


Ni kan väl skänka mig en tanke imorgon mellan 08.00 och 12.00 då jag sliter mitt hår och gnager på pennan för att få ut något bra på min allra första tenta.

Inga kommentarer: