20 februari 2008

Vill man vara fin MÅSTE man lida pin?

Fåfäng som jag är så tänker jag såklart vad som kan göra mig ännu snyggare .


Har alltid blivit uppfostrad med att man ska påverka kroppen så lite som möjligt med kemikalier (där ingår även medicin). Mamma skulle bli galen om hon fick reda på att jag blekt tänderna (nu har jag inte gjort det än, phew..). Hon blev arg på mig när jag sa att jag använde munskölj (ni vet, "kaboom-Listerine, rena dynamiten mot bakterier"). Hon menade på att det dödade alla bakterier i tandköttet också. Hon gillar även inte att jag använder allergimediciner och har bestämt sagt åt mig att undvika ALLA light-produkter då dessa innehåller aspartan och framkallar CANCER (tänk skräckfilmsmusik-crescendo).




Jag ska nog flytta ut i naturen och leva på rötter och använda blåbär som läppstift och jordgubbar som rouge (Typ Vilse i min egen trädgård med Robert Gustafsson!).


1 kommentar:

elvira sa...

Du och jag på Ekerö?