04 februari 2008

Grubbling....

Jag är en grubblare (rubriken var ett roligt sätt att böja "Grubblare" med engelsk grammatik). Jag tänker mycket och gärna på de mest hemska scenario jag kan komma på. Jag antar att jag älskar att tycka synd om mig själv. Min coach har sagt åt mig att lista positiva och negativa saker då. Och jag ÄLSKAR listor.

Helgens minus lista:
- Jag mådde dåligt fysiskt på grund av damm i min närmiljö (har hört att bara allergiker använder ordet närmiljö) eller på grund av en bakterie som anfallit (beror nog på att jag inte haft plasthandskar och munskydd på tunnelbanan). Snöt mig diskret framför 195 par ögon ett antal gånger och höll på att däcka innan lördagens festligheter ens hade börjat.
- Jag saknade en frånvarande pojkvän väldigt mycket.
- Jag kom hem midnatt fredagkväll och somnade tidigt lördagmorgon (Tror att det är något fel på mig).
- Jag var en väldigt dålig vän och ställde för 4e gången in en fika på grund av jag mådde piss.

Helgens plus lista:
+ Jag lyckades hålla mig upprätt hela helgen (ja förutom när jag sov) och trillade faktiskt inte en enda gång när jag trippade runt i mina 2 decimeter höga klackskor på bland annat glashal is (inte som rekordet på nyårsafton alltså, en bananskalsvurpa och 5 andra pladask inför alla nyfunna vänner).
+ Jag var snyggare och mer socialt kompetent under lördagskvällen än vad jag någonsin varit i hela mitt liv (kan bero på ett par panodil och ett par jägare men vem räknar?).
+ Pappa har bränt en skiva med lugn musik som kommer lösa alla mina problem med att sova (menar han på iallafall).
+ Jag har fördjupat min relation med ett par personer jag tycker om.
+ Hyrde klassikern "Taxidriver" igårkväll som jag velat se väldigt länge (jag såg den också).


Det kanske var en rätt bra helg iallafall...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill cokså se taxidriver! Nästa gång?
[smack!]