18 februari 2008

Efterlysning!

Igår var det MIN dag. Sandras dag alltså. Detta firades med Warhol utställningen på Moderna samt revisorsuppdrag på kansliet.

Tyvärr har inga Grattis-SMS kommit fram då min mobil fick egna ben i fredags natt och bestämde sig för att fortsätta taxiresan utan mig. Bittert, men jag antar att han (ja, det är en han) bara ville känna sig lite fri en stund. Kan du inte komma tillbaka nu? Jag saknar dig så. Får med jämna mellanrum panikattacker, utan dig är jag ju avskärmad från världen! Snälla, snälla kom tillbaka, w880i!
(Vill någon kontakta mig så finns jag på arbetsnummer och via ombud (Elvira))


Något som gör mig sjukt upprörd: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1861860.ab
Först mördar man den kvinnliga demokrati-kämpen och sedan ska man förbjuda 36 miljoner av 81 miljoner väljare att inte rösta på grund av att de är kvinnor. Vidrigt är vad det är.

Detta får mig ändå att uppskatta Sverige och inse vilket demokratiskt och jämställt land vi lever i. Jag älskar Sverige för här strävar majoriteten (eller kanske bara min umgängeskrets, men ändå) till att betrakta människor som just människor och bara människor.

Inga kommentarer: