15 september 2008

Reflektion.

Rösten som säger hållplatsnamnet på bussarna i Norrköping låter som en medelålders kvinna i kris, nära sammanbrott.
Inte alls som den lugna, nästan 1984-liknande hypnotiserade/drogade/apatiska kvinnorösten på bussarna i Stockholm.

Frågan är vad som är bäst? Jag kan ju inte låta bli att fnissa lite för mig själv när jag åker buss i Norrköping. Så man blir ju glad av att åka buss i Norrköping. Även om en bussfärd genom hela Norrköping motsvarar bussresan från mitt hus i Huddinge till Pendeltågsstationen. Fast jag cyklar oftast här i Norrköping.

Skönt jobb hon måste ha. Bara sitta och spela in busshållplatsnamn hela dagarna. Min röst är ganska fin. När jag inte är hes. Det är jag ganska ofta. Kan man extraknäcka som busshållplats-uppläsare? Finns den tjänsten ute på Arbetsförmedlingen?

Idag fick jag 100 kr för mycket tillbaka i växel i en affär och upptäckte det när jag gått ut ur affären.
Jag gick inte tillbaka och sa till. Är jag en dålig människa då?

Inga kommentarer: