04 april 2008

"OH NO... he´s got glaze-oegens!"

Om det är något folk ÄLSKAR att prata om men HATAR att lyssna på så är det om sin egen hälsa. Därför ska jag prata om min egen nu. Bara för att här på bloggen är jag allsmäktig. Men för att vara snäll (för det är jag) har jag bara tre saker jag ska prata om.

Först vill jag bara säga att jag är en av dem som aldrig brutit något, aldrig haft lunginflammation, blindtarmsoperation eller ens varit på sjukhus sedan min lillebror föddes. Typ.

Jag tror min kropp är i en negativ spiral just nu.
(1) Det började med att jag helt plötsligt blev allergisk mot kvalster. Dålig ventilation trolig orsak.

Hur kommer det sig då att jag de senaste dagarna när jag suttit på tunnelbanan fått så KRAFTIGA anfall av allergin att folk stirrar och tänker för sig själva "Hjälp, nu kommer jag få hennes bacelusk-baciller i mig" och flyttar bort från mig. Jag vill bara skrika "DET ÄR BARA ALLERGI GOTT FOLK, JAG HAR INTE VINTERKRÄKSJUKAN!". Slutsats: (2) Funderar på om jag utvecklat allergi mot pollen också.

Senaste tiden när jag kollar på teve liksom suddar texten ihop sig. När jag var på opera (jag vet! Småborgerligt va? hahaha...) så suddade även översättningen ovanför scenen ihop sig. Då blev det ju inget kul att titta så jag somnade istället. Slutsats: (3) Jag kanske behöver glasögon?

Detta är något jag hoppats på i 10 år. I 10 år har jag prövat andra människors glasögon, gått in i glasögonbutiker och i min ensamhet känt på bågarnas vackra kurvor. Pappa föddes med glasögon, mamma har läsglasögon. När min bror fick läsglasögon för något år sedan trodde jag att jag skulle spricka av avundsjuka.

Men nu så kanske, kanske.... kan det vara min tur?


Kolla bara, så jävla cool!

Inga kommentarer: