07 december 2008

Jag drar fram motorsågen. Sorry!

Igår var en sån där dag då man inte ville gå upp ur sängen. Man bara kände på sig att det skulle bli en tråkig och dötrist dag. Allt kändes grått och liksom fast i tiden på något sätt. Man visste att man hade en bunt med plugg att ta tag i och en lägenhet att städa.
Men sen tog jag mig i kragen, läste lite, lagade lite god mat med vänner och gick på bio. Vips så var den där känslan borta och alla färger började komma tillbaka.
Tror det är det som kallas svacka?

Hela dagen idag har varit väldigt produktiv. Har läst en massa men börjar tröttna rejält på irrationella rektanglar, pentagoner, hexagoner och pythagoras. Jo, "Typografins väg" är direkt tillbaka till Matte C i gymnasiet. Proportioner, former, formler, diagonaler, hypotenusor och uträkningar. Och förklaringarna är lite random pedagogiska och Matte-E nivå avancerade om vartannat. Fifan.

Men jag klarar det nog. Med lite mat, lite goda vänner och belöningar.
Trist inlägg det här blev. Sorry för det.

Men det där komplicerade förhållandet jag hade till Marcus Gärde (där jag balanserade på kanten att antingen avguda honom eller hata honom) börjar tippa över. Ledsen Gärde, men så många felstavningar väger INTE upp en snyggt layoutad bok.


Du kan se lite pillimarisk ut bakom ditt prisbelönta bokomslag, jag kommer då inte bli typograf.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh Sandra vad glad jag blir att läsa detta! Jag funderar på att färglägga det prisbelönta bokomslaget, som nåt sorts statement. Hur kan han tro att det heter "utefrån"? Hatkärleken växer. Man var ju ändå en ny människa layout och typografimässigt efter Gärdes workshop. Vi ses på tentan!