15 december 2008

Hem ljuva hem...

Så här när terminen är slut blir man lätt lite nostalgisk.
Jag har kommit på mig själv med att gilla att vara det. Nostalgisk alltså.
Det är rätt mysigt att titta tillbaka på tiden som gått, bara minnas och reflektera över hur bra allt har varit. Allt det dåliga lyckas jag faktiskt filtrera bort..

Nu sitter jag på mitt golv 01.49 och försöker packa mina saker. Ja, jag ska ju vara hemma i nästan 3 veckor. Vad ska man ha med sig? Men med en stor hög av kläder i sängen så fastnade jag framför det smartaste och roligaste programmet just nu. Sjukt intressant avsnitt om religion.

Oj vad jag kommer sakna mitt dedde-gäng i jul. Man är ju van att ses nästan varje dag. Och nu blir det tillbaka till verkligheten i ett par veckor. Eller flyr man från verkligheten ett tag i jul? Hmm.. vilket Matrix-dilemma. Ska bli sjukt kul att träffa alla gamla vänner som återvänder till huvudstaden iallafall. Ser fram emot att uppdatera mig lite om deras liv.

Min väska blir verkligen jättetung på tåget imorn. Men det ska jag nog klara av. Får skylla mig själv som packar för mycket som vanligt.
Nä, nog med reflektioner.
Godnatt.

Inga kommentarer: