20 december 2008

FAN:s...

FAN. Jag har missat VARENDA avsnitt av den nyinspelade Flash Gordon på kanal6. Och jag som ville följa den serien eftersom filmen från 1980 med Max von Sydow är en av mina absoluta favoritfilmer (laserpistolsfajterna är FANTASTISKA på sitt egna charmiga vis).

FAN. Håkan Nesser avslöjade mördaren i "Kim Novak badade aldrig i genesarets sjö" i en dokumentär efter att de visat filmen med Jonas Karlsson (som jag för övrigt ÄLSKAT sen jag såg honom spela Puck i Shakespeares "En midsommarnattsdröm" på dramaten när jag var 12 år) på ettan. Jag läste boken för ett par år sen och all magi och mystik kring den bara försvann när Nesser avslöjade mördaren. Poof så hade Nesser förstört en fantastisk läsupplevelse. Visst, jag kunde stängt av teven men det gick bara inte. Ska inte förstöra den för er som läst boken också. Jävla Håkan Nesser.

FAN vad bra "Ender´s game" är. Om du vill läsa en bra sci-fi bok och bli indragen i storyn direkt kan jag verkligen rekommendera den. Måste köpa andra boken i serien på en gång.

Inga kommentarer: