16 februari 2009

Ser inte krönet än...

Kämpar mig igenom kurslitteraturen "Seendets språk". Ja inte just nu då uppenbarligen eftersom jag bloggar. Ska ha läst 100 sidor tills imorgon men fuskar lite och läser bara den delen min grupp ska presentera. Tankarna har inte velat och vill liksom inte fastna vid boken. Trots att det är kapitlet om reklam vi har, mitt favoritämne!

Blir så irriterad på att man alltid ska framställa reklam och konsumtion som djävulens påfund. Det är ju konsumtion som gör att marknadsekonomin och samhället går framåt. Sen har vi ju lagar och regler för att förhindra missbruk av reklam. För det är faktiskt läskigt hur mycket man kan påverka någon om man trycker på rätt knappar i det mänskliga medvetandet. Men ändå. Det är inte bara dåligt...


Och där försvann mina tankar iväg igen.. så jag får väl ge upp hoppet om att skriva ett genomtänkt och välformulerat blogginlägg idag.

Inga kommentarer: