28 januari 2009

Vuxen enligt mig mitt yngre jag.

Jag älskar att bli nostalgisk och kunde inte låta bli att kolla mina första inlägg från 2007. Då skulle jag precis flytta hemifrån för första gången och oroade mig för att bli vuxen. Min checklista för att bli vuxen såg då ut så här. Dags att bocka av!

Är man vuxen kommer man ihåg

- att ta påse i mataffären (Check)
- att göra en budget för privatekonomin (Check)
- att diskutera blomväxter på lunchen (Nja. Inte direkt på lunchen kanske, men det har hänt. Check.)
- att storhandla (Check)
- att skaffa körkort (minnesanteckning: infiltrera vägverket) (Check, fast ingen infiltration dårå. Klarade mig iallafall.)
- att äta glass med pappret på (Aldrig någonsin att jag skulle synda på det viset!)
- att oroa sig för pensionssparandet (Check)
- att bli överdrivet exalterad över nya maträtter/ nya matvaror (Check, har skrytit för alla när jag lyckades baka härom veckan.)
- att ragga på yngre killar (Check)
- att ta hand om krukväxterna (Check)
- att bli bitter (Check)

Resultat: 10 av 11!
Då är jag väl vuxen nu då. Enligt mig själv för 2 år sedan.

Inga kommentarer: