29 januari 2009

Just.nu

Jag är en ganska föränderlig människa. Jag tycker om att lära mig nya saker, ta till mig ny musik, nya böcker och ny konst. Jag gillar att förändra mig helt enkelt.
Nej, jag kräver ständig förändring i mitt liv. Annars skulle saker och ting bli så himla tråkiga. Tycker ni inte?

Min passioner just nu:
- Musik: Jumper. Har nyförälskat mig i det gamla 90-tals bandet. Fantastiskt. Förutom "Hela världen står utanför", kommer ni ihåg "Tapetklister"? Värd att lyssna på bara för texten:
Om du vill bli min vän, jag bli din
Jag tror nog våra vägar kan passas in

Det är inte mycket alls jag begär

Du får vara dej själv, jag lovar och svär

Kan bo ihop, vi kan bo isär
Vi kan träffas jämt, eller här och där

Och du får ringa mej när som helst du vill
Vill du att jag ska komma, säg bara till

Tapetklister under mina skor
Du är så mycket vackrare än vad du tror
Jag vågar inte
Jag vågar inte

Jag vet var du är, jag kan ringa dej

Men jag känner mej osäker på mej

Du kanske har nån annan, vad vet jag?

Visst blir det väl min tur, en dag

Tapetklister under mina skor
Du är så mycket vackrare än vad du tror

Jag vågar inte
Jag vågar inte

Om du vill bli min vän, jag bli din

Jag tror nog våra vägar kan passas in

Det är inte mycket alls jag begär

Du får vara dej själv, jag lovar och svär

Tapetklister under mina skor

Du är så mycket vackrare än vad du tror
Jag vågar inte
Jag vågar inte
Tapetklister under mina skor

Du är så mycket vackrare än vad du tror

Jag vågar inte

Jag vågar


- Konst: Sture Johannesson. När de visade en av hans posters/verk på en föreläsning var jag bara tvungen att söka upp denna 60-talets drogliberala hjälte på nätet. Man behöver inte hålla med om hans starka politiska åsikter för att tycka att hans skapelser är fantastiska. Helt briljanta.
- "Mat": Kladdkaka. Jag vet, inte så bra. Men när jag kom på att man på under en timme enkelt och billigt kan göra sjukt goda kladdkakor så är det svårt att låta bli nu! (Samt att jag blev så stolt över mig själv som bakade). Förbannade människa som nyss påminde mig om att chokladbollar är lika lätt och man behöver inte ens sätta på ugnen!
-Allmän livsinställning just nu: Vänner är ovärderliga och bör uppskattas och vårdas ömt men viktigaste personen i ditt liv är du.

Inga kommentarer: