08 januari 2009

Get away!

Då börjar jag på nästa sci-fi trilogi av författaren C.S Lewis. Har inte kommit så långt, men det verkar lovande. Känns att det var ett tag sen han skrev den och den är mer målande fantasifull än andra sci-fi böcker jag läst. Men så har han ju skrivit Narnia också.

Har med mig två av böckerna, "Utflykt från tyst planet" & "Perelandra", på den (vad jag nu förstått bara) 30 timmar långa bussfärden ner till franska alperna.
Väl där blir det, förutom en massamassa skidåkning, sittning med tema "Oj, jag kom fel.." (Samma som jag hade på min studentskiva! Då var jag prinsessan Madeleine grundat på djup ironi och svår humor för min dåvarande klass. Nu ska jag vara (ja jag vet att det är tråkigt men jag hade outfiten hemma) hippie.) samt barrunda med retro tema. Vi kommer vara så snygga.
Det blir najs! Supernajs!

Det där med internet kan nog bli svårt där nere. Så, även om jag hade bloggat om jag kunde så kan jag inte. Så. Vi ses om 10 dagar! Då drar skolan igång och det ska faktiskt bli kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alperna?