24 november 2008

WTF?!

Uppgiften som jag just nu klurar på heter typografi i vardagen och går ut på att vi ska fota skyltar i det allmänna rummet och skriva om teckensnittet. Ganska nördigt. Kan ni förstå att man blir lite lätt skadad då?
Hur tar man då reda på vilket teckensnitt som är på en bild? Som ett skänk från ovan finns ju What the font på nätet där man lätt kan få reda på det!

Jaha... länge sen sist.
Har liksom varit rätt upptagen. Vad som har hänt sen sist? Ja du...
4 inlämnade uppgifter, en uppläst dada-dikt inför hela klassen och halva delen i toastmasterparet på GDKs tackmiddag. Den andra halvan av toastmasterparet, Cissi, skämdes men de 70 gdkarna som var med skrattade åt mina FANTASTISKA skämt på middagen:
Vi åt Tack-o. Blev man för full fick man ta tack-si hem. Man skulle tacka mycket men tack-lingar var förbjudna. Tekniken och anders tack-book funkade utmärkt!
Jag är så sjukt rolig.

Nämen allvarligt. Till mina 3 trogna läsare: Förlåt att jag inte skrivit på så länge!
Nu när mörkret och snön är här så förändras alla, inklusive mig själv.
Och jag har bara inte haft lust att skriva.
Är på väg in i någon bitter period känner jag. Men folk säger att jag är rolig då så det skadar väl ingen. Jag är ju alltid rolig.

Men vet ni vad? På lördag får jag +68 kvm och ny sam-bo (ja BO tillSAMmans, inget annat)! Det är inget annat än ett hallelulja moment.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag läser! fortsätt blogga när du orkar! jag är trogen! du är söt!


lov