25 november 2008

Ännu en dag i norpan.

Idag har jag köpt en damsugare. Nej en dammsugare. (om detta vore en tv-show skulle producenten nu hålla upp en skylt till publiken där det står "skratta")
Tänk att jag klarat mig i 3 och en halv månad utan dammsugare! Denna var svindyr också. Med dubbla filter. Och jag köpte allergipåsar till. Nu jäklar ska allt vad kvalsterallergiproblem heter bort!

En kompis i klassen fyllde år idag. Hon fick en Pantone 8644c grafisk. Ja, en guldfisk.
(För den pålästa är Pantone 8644c en färgkod för, ja just det, guld!)
Kunde inte kommit på någon bättre present själv faktiskt. Det blir svårt att klå.

Nä nu är 4 laborationsuppgifter inlämnade. Dags att börja fundera på att skriva den där examinationsuppgiften om Zurich Dada. För den som inte vet vad dada är så är Dadaism en konstgren som surrealism typ. Dada är en konstform som går ut på typ.... nonsens. Dada är icke-konst ungefär. Blir spännande eftersom det är i konstvetenskapen jag skriver det!

Inga kommentarer: