21 augusti 2008

Veckorapport

Vecka nr 2 under Nolle Perioden i Norrköping:

Fester/Aktiviteter
Otten-festen (Inget speciellt tema, mest skön musik)
Nollympiaden i Linköping (Ett lag från alla program tävlade i bl.a. mänsklig bowling)
Munchen Hoben i Linköping (Studenter från Linköping och Norrköping var på ölfestival, MilenColin spelade, Live ORKESTER (Ja, blås-orkester!), En-liters ölglas och fattiga pizzabitar)
Overallprovning (Jag har tydligen storlek 46 på overallen som egentligen är ett par hängselbyxor)
Julfesten (är imorgon, det ska bjudas på glögg)
Nolle-sittning (avslutandet på nolleperioden sm sker på lördag, galen fest tydligen)

Uppgifter

Lär dig hur en Mac-dator fungerar.
Redigera en bild i Photoshop.
Gör en karta över campus Norrköping i Illustrator.
Gör en 5-sidig folder i InDesign.
Gör ett eget typsnitt i TypeTool.
Nolleuppgift: Spela in en dolda-kameran sketch.
Delta i Turbo-Gasque (tävling i vilket program som kan göra en finsittning snabbast).

Erövringar
Hade sönder ett par solglasögon tillhörande en kille i klassen.
Ett en-liters ölglas
hamnade efter mycket om och men till slut hemma hos mig. Lämpliga användingsområden efter MunchenHoben har jag hört kan vara förvaring av spagetti och stekspadar.

4 stycken märken att sy/limma fast på overallen; ett från tryckbar (vårt festeri), ett för Kåren (I <3>
Hittat Saras kompis My som är med i festeriet. Det finns flera My på GDK.
Spillde ut en kopp kaffe (helt ny!) inför hela klassen.

Ordlista
GDK= Mitt program, Grafisk Design och Kommunikation.
Lintek= Linköpings Tekniska Högskolan.
Tryckbar= Mitt programs fest-förening.


I´m lovin it.

Inga kommentarer: