26 augusti 2008

Jag börjar få ordning på mitt liv.

Två veckors kaos av alldeles för mycket alkohol, desperata försök att hitta rätt på campus och få en sånär beboelig lägenhet genom att ha en flyttkartong till nattduksbord. Det har varit konstant förvirring helt enkelt. Men äntligen. ÄNTLIGEN börjar mitt liv styra upp sig.

Igår var jag och storhandlade Coop-forum (vi parkerade på familjeparkeringen, hade en såndär "supersize" vagn OCH använde en såndär självscanner. Coolt!) och nu ska jag skaffa ett MedMera-kort tror jag.
Idag tvättar jag och städar på FÖRMIDDAGEN.
(Det MÅSTE väl ändå ge minst 10 vuxenpoäng? Eller kanske mer pensionärspoäng? Vanliga vuxna jobbar ju på förmiddagen. Och det är bara pensionärer som går upp tidigt, läser tidningen och kollar på nyhetsmorgon hela förmiddagen. Aaaarrrgh! Jag är pensionär!)

Igår hade vi föreläsning om typsnitt och fonter i två timmar.
(Man vet att man hamnat rätt när man har sitt alldeles egna favorit-font)
Idag ska jag läsa ett pm på 30 sidor om just typsnitt och fonter innan jag ska designa mitt eget typsnitt. Men innan dess är det föreläsning i Konsthistoria och visuell kultur (Det pirrar i magen på mig när jag säger namnet på kursen högt, Konsthistoria och Visuell kultur. Visst är det underbart? Så sofistikerat och spännande att jag tror jag dör.)


Ajuste, inom kort ska bloggen flyttas också. Har ett litet nytt projekt på gång...
Bara en liten teaser, än så länge får bloggen ligga här.
Eller heter det cliff-hanger?

2 kommentarer:

elvira sa...

Vilket är ditt favorittypsnitt?

Sandra sa...

Garamond för brödtext och Arial liknande typsnitt fast lite mer space:ade (finns flera) för rubriker.
Vilken är din favorit font?