15 augusti 2008

Trött och sliten men lycklig.

Nu sitter jag i mina 17 kvm i Norrköping, äter gurka och lyssnar på Fantomen på Operan. Ögonen svider och jag känner en lätt hint av virus i halsen. Jag har en kartong som nattduksbord och gamla borrhål över hela väggarna. Längst upp i mitt vattentorn (7 våningar upp från mig) finns en takterass där man ser ut över hela stan, dess förorter och skogar runtomkring (ser hamnen, skärgården, flygplatsen m.m.). Längst ner i mitt vattentorn (6 våningar ner från mig) finns en studentpub som har 60 olika ölsorter och är öppen varje torsdag och fredag. I rummet bredvid mig i lägenheten bor Sandra från Borlänge som plugar byggteknik. Jag gillar Sandra. Jag skulle kunnat gilla Sandra bara för att hon heter likadant som mig och schizofrena samtal kommer att föras: "Jag och Sandra ska tvätta ikväll". Men hon är jättegullig på riktigt.

Det har inte blivit så mycket bloggande på grund av tidsbrist. Men jag lovar att blogga mer om allt senare så ni kan hålla er uppdaterade om mitt fantastiskt spännande liv här i Sveriges Peking, Norrköping. Nu ska jag för 4:e gången denna vecka däcka i säng. Jag har aldrig somnat så fort som jag gör här, kommer knappt ihåg att jag släcker nattlampan.


Antal observerade alkoholister: minst 7
Antal observerade alkoholister sovandes på gräsmattor: 2
Antal observerade påkomna snattare i en butik: 2

Inga kommentarer: