20 juli 2008

Sandra goes mode-blogg.

Helgen har spenderats med Olga från Dalarna som huserar i min enkla boning ett par dar och min gamla språkrese-vän Nicolina.

Nu blir det faktiskt lite mode-blogg här, men tillbringar man en dag med Nicolina (spana in hennes blogg för mer bilder) som ska bli textilekonom så blir det lätt så. I´m so sorry. Nicolina och jag tog mammas lilla bil och körde ner till Norrköping på lördags förmiddagen. Målet var secondhand shopping och spana in staden där mitt nya liv ska börja. Väl där besökte vi "Hela Människan" second hand och Myrorna (gigantisk affär, helt underbar!). Tyvärr var de andra second-hand butikerna sommarstängda men desto mer tid på Myrorna!



Röd skjortklänning, Myrorna


Nicolina i en fantastisk grekisk gudinne klänning, Myrorna.


Tänk vad roligt man kan ha med kläder! Jag ser ut som norsken (Ole Bramserud) i sällskapsresan. Dessa fick stanna på myrorna.

Utanför min framtida bostad! Yes, har fått en tårtbitslägenhet i det gamla Vattentornet.

Efter att ha cruisat lite i stan och spanat in campus Norrköping, Linköpings universitet så begav vi oss av hemåt igen. Efter en Tacos middag med Olga, Estnisk likör och en bussförsening så hamnade vi på trädgården i våra otroligt läckra out-fits:


Jag var hippie, out-fitens krona var "peace" och "love" som skrevs på mina knogar senare på kvällen. (Hårdiadem: Glitter, Klänning: Kjol från "Hela Människan" Secondhand i Norrköping, Skärp: "Hela Människan" Secondhand i Norrköping, Kofta: H&M, Sjal: Mammas, Skor: Wedins (?), Väska: Myrorna i Norrköping)

Olga ville ha en "stockholmsbild" med henne, så då blev det denna! Sjukt söt i sin rockiga/dressade out-fit. (Skinnjacka: H&M, Vitt linne: ??, Sjal: House of Dagmar, Kjol: Indiska, Skor: Vagabond)




Nicolina ser ut som Twiggy på 2000-talet med sin nya sjukt snygga frisyr och fantastiska kjolklänning (men VAD gör Olga?). (Örhängen: H&M, Klänning: Kjol från "Hela Människan" Secondhand i Norrköping, Skor: Myrorna Eskilstuna)


Okej, nu var det gjort. Jag lovar att aldrig mode-blogga mer (Eller?).

3 kommentarer:

Eva Cooper sa...

Jag är för mer modebloggande från dig, så jäkla coola outfits ni hittade!

Sandra sa...

Åh, TACK Ewa! :)

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar