01 mars 2008

To heaven and back...

Efter 5 dagar med sol, frisk luft (som skulle vara "riktigt bra för mig"), sjukt god italiensk mat, gott vin, skidåkning, ett par snowboardåk (mina ben pallade inte mer) och INGA som helst datorer så är jag väldigt nöjd. Att jag för en nätt summa kommit hem med både allehanda drycker och (egentligen) dyrt smink samt (egentligen) svindyra solglasögon gör inte saken sämre.

"Livigno är som en tax-free butik i alperna" sa någon. Det stämmer.


Ibland behöver man en paus från allt bara, nu har jag verkligen fått min. Största problemet för dagen har varit vilket märke på läppglans jag ska köpa (chanel, dior, helena rubenstein eller clinique?) Jag har, när jag inte orkat berätta i detalj hur underbart jag haft det, sagt att det kändes som om jag dött, kommit till himlen och kommit tillbaka.
Men på så hög höjd, klarblå himmel varje dag, solen som värmer, kritvit snö, så god mat (vet inte om det beror på att vi var grymt hungriga varje dag eller om italienarna faktiskt är bäst i världen på att laga mat), en butik med Gucci, Prada och Dolce Gabbana kläder i huset bredvid (inte för att jag har råd med sånt men det är en fröjd att titta!), noll i skatt, härligt bra backar, 1 liter vodka för 6 euro och mängder med parfym och smink till överkomliga priser så är det svårt att känna något annat.

Resan i siffror:
Antal länder besökta: 4 (med Sverige)
Antal gånger då jag var vaken under dit-resan förutom när vi skulle förflytta oss: 0
Antal läskiga tunnlar på resan dit och hem: 2 (en enkelriktad och en på tåg)
Antal gånger vi bar skidorna till och från liften (inkluderade ett kriminellt hopp över staket) trots skidBUSS: 3
Antal goda middagar: 4 (fredagen var resedag)
Antal Luis Vuitton väskor på gatan i byn under fredagen (mellan 10.38 och 12.06): MINST 8
Antal frosseri-gånger i prosciutto och ost: 3
Antal italienare som snäst åt mig: 16
Antal balkonger på lägenheten: 4
Antal borttappade läppglans: 1
Antal inköpta läppglans: 2
Antal meter i höjd över havet på lunchrestaurangen: 3000




Nä, tillbaka till verkligheten nu...

Inga kommentarer: