14 mars 2008

Mördare?

Okej. Imorse vaknade jag upp med fetångest. Det har gått över nu därför kan jag blogga om det.
Jag drömde nämligen en detaljerad dröm om hur jag rånmördade någon. En stor kille i mörka kläder som stod i ett trapphus. Jag var på väg uppåt för att fly med mina 2 medbrottslingar. Jag kände till och med kraften från AK-5an när jag sköt. Resten av drömmen var ångesten att någon skulle komma efter mig och förstå att det var jag. Obehagligt.

Kan ju bero på att jag läste ut Brott & Straff för ett par dagar sedan...
(För er som inte läst denna bok så är det första 10 sidorna en beskrivning av när Raskolnikov mördar en pantlånerska med en yxa för pengarnas skull och resten av boken handlar om hans ångest för att åka fast. Läs den, den är bra. Såvida man inte får sådana här drömmar såklart.)



Inga kommentarer: