04 juni 2007

Nuderose

Jahapp. Då har flyttlasset gått. En släpvagn och bilen full med hela mitt liv. Det var ångest kan jag säga. Tänk om vi krockat? Första flytten i mitt liv gick rätt bra fast jag har gått runt med en konstig känsla i magen hela helgen. Undrar om det är panikångest eller mammaabstinens? Efter en fylla, myskväll och allmänt chill i näckrosen så trivs jag som hamstern i hjulet (bra alltså).

Har dessutom börjat äta mer piller. Tack pappa för allergi-genen, vi får väl se om kestine hjälper. Känner mig som knarkar-Elvira fast med rinnande näsa. Jag klagar mer än vad hon gör också.

Idag blir det Vilda Musen på Djurgården. Jag blir alltid 10 år yngre när jag är där, det är så roligt! Idag ska jag dit med jobbet, hoppas de också älskar sockervadd.

Slutligen, JAG ÄLSKAR PYJAMAS:
-Får jag bajsa på dig?
-Va?
-Heter du Kajsa, så säg?

4 kommentarer:

elvira sa...

Knarkarkvart i Näckrosen! Om det nåt mer du behöver så finns allt i skåpet över badkaret! Högst upp finns det uppåtchack som du bör testa. I show you later.

Anonym sa...

Ni verkar ju leva livet iallafall.

Själv upptäckte jag efter en dags frenetiskt och ohämmat ögonkliande att mina ögondroppar var slut!! Jag letade som ett djur hela dagen och till sist hittade jag en liten flaska med gult innehåll som kändes bekant så jag fyllde genast i desperation mina, vid det laget, fullständigt ihopklibbade ögon med den mystiska substansen. Efter lite oro över att innehållet i själva verket inte var allergipreparat utan någon form utav syra och därför orsakade den smärta och klåda jag kände i flera minuter efteråt insåg jag att det faktiskt hjälpte. Så har jag Nasonexen också, men det är bara för att det är kul. Dock har jag inga sprutor, det vill jag ha. Vem måste man få en chock framför för att få det?

Ha så kul i vilda musen. Det är mysigt har jag hört.

Anonym sa...

Meduciner meduciner... det gör mig rädd. Mediciner är för svaga människor.

Ok, jag är rätt svag.

Daniel, jag undrar vad var det egentligen du hällde i dina ögon. Tack gode gud att jag är öronbarn och inte ögonbarn.

Anonym sa...

Det var troligen Tilavist:

Ögondroppar, lösning 20 mg/ml (svagt gulaktig lösning)

Inflammationshämmande medel vid allergisk konjunktivit.

Aktiv substans: Nedokromil



Källa: www.fass.se