29 maj 2007

Näckrosen

Någon sa till mig att det var ett porrigt namn. Hur kan det vara det? Näckrosen... Det är ju hur vackert som helst. Det är även mitt nya hem om en vecka. Stackars mamma och pappa, hur ska de klara sig utan mig? Och bror min! Vem ska ta hand om honom?

Nåja, för 79kvm grymt läge i Solna (LÄGRE SKATT, LÄGRE SKATT, LÄGRE SKATT) så kan man ge upp en del.

Det är dags att starta ett nytt liv nu. Jag ska bli vuxen. (Enligt vuxenpoängtestet var jag 26,5 år gammal).
Dags att komma ihåg
- att ta påse i mataffären
- att göra en budget för privatekonomin
- att diskutera blomväxter på lunchen
- att storhandla
- att skaffa körkort (minnesanteckning: infiltrera vägverket)
- att äta glass med pappret på
- att oroa sig för pensionssparandet
- att bli överdrivet exalterad över nya maträtter/ nya matvaror
- att ragga på yngre killar
- att ta hand om krukväxterna
- att bli bitter


Det går bara utför..

3 kommentarer:

Anonym sa...

1) Oroa dig inte för pensionen. Jag jobbade på ett företag som heter Monetar tidigare, de kan förvalta dina PPM-pengar åt dig. Men börja inte med det ännu, det lönar sig först när du sparat några år.

2) Nej nej, Even är äldre. Inte yngre. Tänk älgkött, inte lammkött. Älg. Bröla, horn, klövar. Skogens konung. BRÖÖÖÖÖL.

elvira sa...


RÖR INTE LAMMKÖTTET!! DET ÄR MITT!!!

Anonym sa...

Jag känner en som har haft en get som husdjur, den hette malretardo.