07 maj 2008

Barcelona resan i siffror...

- Var ute och festade 2 nätter.
- Kom hem klockan 08.00 båda dagarna.
-Gick säkert 5 mil sammanlagt och inhandlade 1 par skor, 1 tröja, 3 par armband, 5 Sephora artiklar (I looove) och 1 Dali affisch (Äntligen!).
- Hade konstant ont på 7 ställen på mina fötter, plus att benen värkte.
- Drack 2 glas cava (spansk champange) i en 2 stjärnig restaurang 40 minuter utanför Barcelona.
- Har lärt känna 8 stjärnkockar från 6 länder.
- Har förbättrat min spanska, 3 personer sa att jag pratade bra. "Tu hablas Español muy bien!".
- Åt 1 sjukt god, hemskt trevlig och alldeles för dyr middag.
- Drack 4 Starbucks kaffe.
- Har sett 5 riktigt stora hajar.


Har för övrigt kollat in lägenheten jag bodde i, sett hur långt de har kommit på bygget med Sagrada Familia, bestämt mig för att någon gång resa till Mexico och varit med om 1 sjukt udda händelse.

Udda händelse:
Jag och min vän sitter på tåget klockan 07.00 på söndagsmorgonen som ska ta oss in till Barcelona från en stad utanför stan. Vi går på och slocknar såklart direkt på tåget eftersom vi festat hela kvällen. Vi slängde upp benen på stolen mittemot och sussar sött med huvudet lutat mot fönsterrutan. Tåget är tomt sånär som på 2 personer allra längst bort i vagnen. Tyst och skönt, tåget brummar. När jag vaknar en halvtimma senare sitter en man i 30-årsåldern på sitsen bredvid mig. Han ser ut som en hyfsat normal spanjor med sunkiga kläder och smutsigt hår och med sin väska i knät. Men tåget var fortfarande tomt! Det fanns hur mycket lediga platser som helst! Och han sätter sig precis bredvid 2 tjejer som sitter och sover. Sjukt läskigt och obehagligt. Gör spanjorer så? Eller ville han sno våra grejor när vi sov? Eller var han bara en konstig person?

Inga kommentarer: