24 januari 2008

Dags att börja vädra.

Jag börjar bli mer och mer lik min sambo (Alltså inte "riktig" sambo utan tjejen jag bor med, utan någon annan relation än vänskap. Mitt sätt att missbruka detta ord har missuppfattats flera gånger. Kan bero på min "sambos" läggning. Men inte min egen.). Nuförtiden går jag mer klädd i byxor och mörka färger. Hon har på sig klänning varje dag (vilket förut var otänkbart).

Men nu kommer det värsta.
Inte trodde jag att min kropp skulle börja anpassa sig utan min tillåtelse. Hon är nämligen allergisk mot allt (och har astma). Nu är jag allergisk mot något som kallas Husdammskvalster. Då vi har bott i en plastpåse i tre månader utan möjlighet att vädra och med husdamm över alla plana ytor så är det inte så konstigt att näsan runnit och ögonen svidit. Förbannade kvalster (det är för övrigt ett alldeles utmärkt skällsord att använda).

Jag kan nog inte bli inredningsarkitekt trots allt.

Inga kommentarer: