06 april 2009

Lintek here I come!

Vad gör du framför datorn? Solen är här!
Ta en skogspromenad, det gjorde jag igår.

Efter en hektisk vecka har blogghumöret inte legat på topp. Mycket har hänt.
Förra söndagen, eftermiddag: Besked om att jag och en vän som sökt projektledare för marknadsföringsgruppen på kårhuset trappan fått de två posterna. Hurra! Firar med jordgubbstårta.
Onsdag förra veckan: Presenterar oss för hela kårhusets personal.
kl 11.06 i torsdags: Jag uppmanas, eller tillfrågas, via mail om jag ville söka posten som infoansvarig i kårstyrelsen (Uppdrag att informera 8500 medlemmar om vad kåren gör, arvoderad 25%, rösträtt i kårstyrelsen, leder infoutskottet på 8 personer).
Vad göra? Fundera, tänka, grubbla. Landar i: att kåren verkar jäkligt spännande. Men omöjligt att kombinera med trappan.
Möte fredagkväll: Jag får reda på att CV och brev ska skickas in innan klockan 09.00 lördag morgon då kårfullmäktige börjar.
Fredagkväll: Skriva, skriva, skriva. Funderar: Det här är nog något för mig.
Natt, 02.16: sova.
Lördag, 06.15, upp, upp och iväg till Linköping.
Lördag, 09.00-18.00, vänta, vänta och vänta med 12 andra. Funderar: Sköna människor, det här kan bli riktigt kul!
Lördag, 18.04, personlig presentation för trettio personer och utfrågning i en halvtimme (de frågar mig).
Lördag, 18.43-21.12, vänta, vänta, vänta. Funderar: Fan om jag inte får det, nu vill jag verkligen verkligen.
Lördag, 21.12, invald i kårstyrelsen. Hurra! Firas med bubbel och rödvin.
Lördag 01.23, däckar hemma.
Idag, avsagt mig projektledare för marknadsföringsgruppen på trappan.


Tänk att det tog 3 dagar för hela min fritid att ändras nästa år samt att bli kåraktiv. Nu jäklar. Nästa år blir sjukt bra.

Inga kommentarer: