11 december 2007

Vem vill ha en vit jul egentligen?

Det är tydligen otrendigt att vilja ha en traditionsenlig jul. Så nej, kära sambo. Du är inte konstig, bara otroligt trendig.

Jag å andra sidan vill att allt ska vara som det alltid varit på jul. De där gamla egengjorda papperstomtarna med intorkat dregel från Sandra 4 år kan man kanske skippa i julgranen men i övrigt. Man SKA ha en julgran. En riktig julgran, inget plast-skit. Man SKA ha en adventsljusstake. Man SKA ha en julstjärna. Man SKA ha en massa julgodis, lussebullar, pepparkakor, glögg, julgodis, mandariner med nejlikor i, dadlar (trots att de är äckliga och jag aldrig äter dem) och julgodis.

Framförallt ska man tillbringa julen med de bästa människorna i hela världen, ens familj.

Kalla mig konservativ men jag tycker sådant är otroligt viktigt.
Sen att vi även i min familj slänger in lite estniska jultraditioner (rosolje, min absoluta favorit på julbordet, ål samt surkål) och tar bort gamla är en annan sak.
Alla måste få skapa sig sin egna traditionella jul.

Inga kommentarer: