10 december 2007

Förvirring.

Eftersom jag nuförtiden tillbringar ganska mycket tid på tåg
(Denna helg 9 timmar) så hinner man se rätt intressanta människor.
Till exempel alla medelålderstanter med kaffetermos och 7 sorters kakor i plastburkar. Satt även snett mittemot en kille i odefinierbar ålder som inte bara artigt hälsade på alla som gick förbi utan även satt och skrek ut sina behov under 3 timmar. Ett utdrag av hans kommentarer (som han sade högt och tydligt MÅNGA gånger):

"Jag är kissnödig"
"Jävla skit. Jag är kissnödig!"
(När det var upptaget på toaletten"

"Sitt stilla! Var snälla mot varandra"
(till barnen som satt framför honom)

"Jag är hungrig"
"Jag vill inte ha någon jävla äcklig bistromat"
"Jag vill ha riktig mat"
"Jag är hungrig"

Tack gode gud för min rosa Ipod nano.

Många timmar på tåg och mycket tid för sig själv. Kan vara både skönt och jobbigt. Just nu så är allt bara förvirring och jag önskar jag kunde vara lika tydlig med mina behov som killen på tåget. Kan ju börja här:
Saknar redan min underbara i glenn-town.

Inga kommentarer: